İş-letim Sistemleri

İş yerimize aldığımız bir bilgisayarın işletim sistemi ve kullanacağımız ofis yazılımlarının maliyetine bakarsak; Windows 7 PRO işletim sistemi 150 $ + KDV ve Microsoft Office 2007 Small Business 250 $ + KDV. Kısaca ofisimize alacağımız bilgisayarın donanım olarak toplam maliyetinden daha fazla yaklaşık 400 $ + KDV bir tutarı yazılıma ödemek zorunda kalıyoruz. Buna bir de antivirüs yazılımı, pdf oluşturma yazılımı gibi diğer belgelerle ilgili yazılımlar, winrar gibi dosya sıkıştırma yazılımı gibi üçüncü parti yazılımların maliyetini eklediğimizde işyerimizde kullandığımız bir bilgisayar için kabaca 500 $ + KDV seviyesinde bir yazılım maliyeti ortaya çıkıyor. Buna bir de bu yazılımların güncel sürümleri çıktığında ödeyeceğimiz yükseltme maliyetlerini de eklediğimizde işyerleri için binlerce liralık maliyetler ortaya çıkıyor.

Diğer yandan temel ofis işleri için kullanılan bir bilgisayarda Linux İşletim Sistemlerinin ve OpenOffice.org ofis yazılımının tercih edilmesi halinde yukarda saydığımız temel ofis yazılımlarının maliyetini sıfırlıyoruz ve açık kaynak geliştiricileri tarafından ücretsiz olarak kullanıma sunulan sınırsız bir yazılım deposuna kavuşuyoruz. Ayrıca bazı kullanıcalar için vazgeçilmez olan bazı Windows işletim sistemi uyumlu yazılımları Wine yazılımı maharetiyle Linux işletim sistemimiz üzerinde de kullanmaya devam edebiliriz. Yardımcı yazılımlarla uğraşmak istemeyen ve yüksek lisans ücretleri ödemek istemeyen kullanıcılara Photoshop, Autocad vb. uygulamaların Linux üzerinde kullanabilecekleri Gimp, QCad gibi ücretsiz dağıtılan muadillerini önerebiliriz. İş yerlerinde kullanılacak linux dağıtımı olarak verdiği teknik destekle öne çıkan ve kurumsal çözümler sunan Gelecek Linux'u önerebiliriz. Bunun dışında dünya çapında kurumsal çözümler sunan RedHat, Novell SUSE gibi dağıtımları da tercih edebilirsiniz.

Aynı şekilde tercihini oyun oynamaktan yana kullanmayan, daha çok internette vakit geçirip, film izlemek ve müzik dinlemek için bilgisayarını kullanan ev kullanıcıları için de Linux İşletim Sistemleri maliyet açısından en iyi tercih olarak gözüküyor. Ev kullanıcıları için kolay kullanım özellikleriyle milli işletim sistemimiz Pardus ve son zamanların en çok tercih edilen linux dağıtımı Ubuntu'yu önerebiliriz. Ayrıca diğer linux dağıtımlarını da deneyerek kendiniz için en iyi linux dağıtımını seçme şansınız hiç bir kısıtlama olmadan her zaman mevcut...

Güncelleme: 09.05.2010

0 yorum: